10 Nisan 2013 Çarşamba

EXCEL DE CARİ HESAP HAZIRLAMA

Paket program kullanmayan şantiye muhasebecileri cari hesaplarını basit formüller yoluyla kendileri oluşturabilirler. Aşağıda anlattığım yöntemi kullanarak kendinize göre cari hesaplar oluşturabilirsiniz.
Ekteki gibi basit bir tablo oluşturabiliriz. Aldığımız faturaya ait bilgileri girdikten sonra fatura kdv dahil tutarı alacak hücresine, cariye ait yaptığımız çek,nakit,kk hertürlü ödemeyi alacak hücresine yazarız. Excel de 15. satıra borç ve
alacak toplamlarını formüller, 15. bakiye hücresine de alacak-borç formülü atarak firmanın bakiye hesabını oluşturabiliriz.







Cari hesabı oluşturduktan sonra bir cari hesap ana sayfası oluşturabiliriz. Çalışma kitabımızın altındaki rakamlar yukarıda oluşturduğumuz her bir cari hesap sayfasını gösteriyor. Ünvan kısmına firmanın cari hesap ünvanını yazarız. Daha sonra tabloda anlatıldığı gibi cari hesaba köprü kurarak tıkladığımızda direk o sayfaya gideriz. Bakiye kısmına ise tablodaki formülü girdiğimizde o anki bakiyesi cari ana sayfamızda gözükecektir.

Cari çalışma kitabımıza fatura listesi ve çek listesi adı altında 2 çalışma sayfası oluşturup buraya elimize geçen faturalara ve çeklere sıra numarası verip klasörlerimizde saklayabiliriz. Verdiğimiz sıra numarası sayesinde ihtiyaç duyduğumuzda erişmemiz çok rahat olacaktır.

Burada anlatılanlar tavsiyedir. Nasıl rahat ediyorsanız ona göre kendi tablolarınızı oluşturabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder